sâmbătă, 10 decembrie 2016

Gaudete!





     A treia lumânare debutează în această seară la coroana de advent, formând un trio plăcut împreună cu celelalte două! E cea a păstorilor sau a bucuriei. Aportul ei de lumină este simţibil în încăperea în care mă aflu, invitaţia pe care mi-o face, evidentă. Încerc o formă incipientă de bucurie a Crăciunului. Ea nu are cum să fie încă plenară,  e însă în perfectă conformitate cu tema acestei duminici, numită Gaudete (Bucuraţi-vă!). Urmează un timp intens de colinde. Vreau să reaud vechi cântece care îmi răscolesc amintirile, mă transpun în trecutul de aur al copilăriei, mă poartă prin lumi feerice, străine de densitatea profană a realităţii în care mă mişc, vreau să mi se povestească în tot felul de imagini aceeaşi istorie minunată a naşterii lui Isus. Vreau să parvină spre mine gânduri frumoase, pline de pace, pe care să le dau mai departe. Am nevoie de oameni cu simţiri blajine, cu sentimente calde, cu inimi înţelegătoare.   
    O asemenea nevoie a simţit probabil şi Isus, la primul Crăciun. Imaginea păstorilor este agreată de toţi pentru că transmite mai multe lucruri. În simplitatea cu care se prezintă ei, sunt îndemnat să văd o preferinţă a cerului de a-şi alege oameni pentru evenimente importante cu ţinuta interioară asemănătoare cu a lor. Complicaţiile gândirii noastre, desişul de idei şi frământări în care ne lăsăm purtaţi, amalgamul de neclarităţi etice în care persistăm e ceea ce poate nu ne legitimează şi nici nu ne recomandă pentru o poziţie favorabilă în interiorul grajdului în care se află Pruncul Isus. Păstorii sunt în acest caz un apel tacit de a pleda pentru o formă de simplificare a stilului nostru de a trăi. Faptul de a crede incredibilului, că tocmai într-un ambient atât de sărac îşi poate face apariţia Salvatorul, că în forme neputincioase se poate manifesta Dumnezeu, e iaraşi un mesaj pe care ni-l inducem din partea păstorilor. Avem poate aşteptări mari de la Dumnezeu şi el oferă scene de prezenţă incredibil de simple. 
     În lumina acestei lumânări îmi doresc să găsesc în mine acele dispoziţii care să îmi favorizeze apropierea de cel care şi-a lăsat încojurată ieslea mai întâi de oameni precum păstorii.
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu