sâmbătă, 29 noiembrie 2014

A venit Adventul!





     A venit Adventul pe seară şi pe neaşteptate! Am fost la biserică şi am simţit acolo că este Adventul. În faţa altarului îşi aşteptau sfinţirea multele coroane de advent În faţa tuturor am aprins solemn prima lumânare. Copiii au cântat cântece vechi şi noi, cu feţe curate şi senine. Ce bine că şi anul acesta putem începe timpul de pregătire pentru Sărbătoarea Naşterii Domnului! Îl începem în pacea pe care mulţi creştini doar şi-o doresc. Adventul a venit prea repede. Cel puţin asta e simţirea mea pe moment. M-am grăbit şi mi-am adus în cameră în ultimul ceas coroana de advent (cea din imagine) şi am aprins lumânarea. Le-am spus oamenilor în această seară în timpul predicii că fac bine să stea în linişte cu toţii acasă în lumina plăpândă a lumânării, privindu-se în tăcere şi plimbându-şi mintea prin anii grei ai Vechiului Testament când poporul aştepta cu ardoare venirea Salvatorului, luând aminte la cuvintele atâtor profeţi. L-au aşteptat ei şi îl aşteptăm şi noi, situaţi pe cealaltă parte a timpului în raport cu Mesia. Mă dispun şi eu pentru aşteptare. Au trecut repede lunile de la ultimul Crăciun. Va fi mai frumos anul acesta? Îl voi simţi altfel pe Pruncul Isus? I-am văzut pe copilaşi cântând în seara asta. Ce stare mirifică mi-au infuzat! Ce ar fi acest timp fără ei! Ei nu trebuie să facă nimic deosebit. E de-ajuns să fie acolo, să cânte cum cântă ei şi să zâmbească! Cât pot fi de scumpi! Acolo unde-s ei, e deja sărbătoare, pentru că ei răscolesc în noi nostalgia copilului de demult. Am aprins lumânarea şi mi-am propus să zăbovesc cu gândurile în săptămâna ce urmează la tot ceea ce îngreunează simţirea bucuriilor simple din viaţa mea, la tot apanajul inutil de lucruri care ma plasează pe note şi stări diferite faţă de cele cu-adevărat plăcute sufletului meu. 
     Îmi doresc şi doresc fiecărui cititor al acestor rânduri Advent plin de binecuvântare! 
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu